onsdag 27. juli 2011

Feriefotball og en kjedelig 1-1 kamp!

Tom Lees i aksjon! Foto:Torstein Flåm


Overskriften oppsummerer gårsdagens uavgjort resultat mot Adeccolaget Sandefjord ganske greit.


Sandefjord hadde en helt annen mentalitet enn Leeds United som tok litt lett på motstanderen virket det som. Det ble mye balltrilling blandt backfireren og når først Leeds satt opp tempoet så var det ikke tvil om hvem som var det beste laget, men Sandefjord ga Leeds god kamp og på slutten trodde jeg de skulle stjele showet da de skoret noen minutter før slutt, men heldigvis så kunne Leeds gå fra kampen med æren i behold da Nunez skoret via ett Sandefjord hode på ett langskudd.


Jeg synes det positive fra kampen var at "Paddy" alltid er solid og Ramon Nunez virker som ett friskt pust med fin teknikk, rykk og fine avslutningsegenskaper ellers så er Tom Lees ett friskt pust i backrekka som også framstår som ganske solid. Ungutten Aidan White framstår også positivt og virker veldig bra offensivt, men sliter litt mer defensivt og blir litt liten, men viser seg godt frem.


Hvis jeg skal si noe negativt så synes jeg at Adam Clayton er under middels og hadde flere farlige tversoverpasninger som skapte farlige kontringer for Sandefjord og han er en spiller jeg ikke kan forestille meg som kan forsterke laget. Paul Connolly er en brukbar back, men blir for meg veldig stasjonær og får veldig sjelden ballen oppover uten å klarere til innkast.


Alt i alt en under par kamp fra Leeds sin side, de tok veldig lett på det og det er selvsagt ferie så regner med en helt annen mentalitet når de går ut mot Southampton i første seriekamp.

Ingen kommentarer: